Smart sida

Jag är inte nån jättebloggläsare, men har vissa favoriter som jag tittar in hos varje dag. Lipglossbitch är en av dessa. Hon har  bra, sakliga tips och produktinformation. Nu tipsade hon om denna sida Myskincheck. Här kan man läsa om Malignt melanom och riskerna med sol. Hur man skyddar sig på bästa sätt och hur man ser om någon pigmentfläck eller födelsemärke, är i riskzonen. Man kan även maila in bilder på sina egna, suspekta hudfläckar..... Kort och gott, användbar info. Tack Helena =)


Kommentarer
Postat av: Kim

Hahaha, vilken tur att jag inte tänkte på möjligheten med rondell när jag var sjukt bitter igår kväll!

Hoppas ni fick en mysig skogstur, imorgon är det min tur att knalla runt i skogen! :)

2011-05-10 @ 19:36:32
URL: http://kimpulsiv.se
Postat av: Kim

Haha, förstår precis hur det är!

Pållen jag rider är en riktig liten knäppis, men jag gillar ju honom ändå :) han är en riktig hejare på att bocka och bli rädd för ALLT, en lugn skön tur i skogen vore skönt någongång ...

de tre småkillarna hemma är ju bara 3 år, så de sitter vi än sålänge på, och där går det ju inte att slappna av heller.



Tycker du ska tjata lite på din kompis, lördag är obligatorisk festdag!

Ha en fin helg!

2011-05-13 @ 17:13:31
URL: http://kimpulsiv.se
Postat av: Kim

Haha japp, trots att vi trodde vi skötte oss med kisens p-piller är kottarna nu på g, men ingen ute ännu... sjuk förväntan!



Har 3 st 3åringar, två hbl efter Iowa, och en liten New Forest kille som är c-ponny. Har ett 5årigt d-ponnysto, en NF det också, som är utlånad till en ponnyryttare :) Samtliga äger jag tillsammans med min tränare, och har uppstallade på mina föräldrars gård. Halvbloden har min tränare fött upp, ett av stoen äger hon forfarande, lillkillen köpte vi tillsammans med sin mor som föl (hans mamma är nu såld) och stoet köpte vi samtidigt som ponnynfölet när hon var två... herregud vilken soppa av hästar man samlar på sig!



Sen är det "bonuspållen" som jag försöker hinna rida 1-2 dagar i veckan, mest för att han är så jäkla rolig att rida, och för att utvecklas och trimma mig själv som jag ju inte kan på unghästarna... Fritidssysselsättningar har man ju inga problem med ...

2011-05-13 @ 22:29:48
URL: http://kimpulsiv.se
Postat av: Kim

Kan inte annat än att hålla me dig till 100%,

oavsett humör så kan de där djuren få en på bra humör!



Katten fick fyra små bebisar inatt, bara två klarade sig, de andra var alldeles för små :(

Men mamma katt är 13 år, så vi var faktiskt lite oroliga att hon skulle klara det överhuvudtaget...

Bild kommer när jag vågar störa dem mer!

2011-05-14 @ 10:14:43
URL: http://kimpulsiv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0