Godmorgon världen...

Igår bytte jag äntligen temperaturgivare på min bensinslukande bil. JA jag gör sånt själv, faktiskt.... Tjejer kan... Varför låta någon annan göra nåt för dyra pengar när man kan göra det själv? Helt onödigt enligt mig....
Nu hoppas jag att gamla Bettan drar lite mindre soppa. Har också börjat testa att blanda i 30% etanol i bensinen. Upp till 30% etanol, gör i de flesta fall att bilen drar MINDRE bensin. 50/50 blanding, gör att bilen drar MER bensin, då det är sämre förbränning på etanol.
I mitt fall, sparar jag i dagsläget, ungefär +-100 kr/tank, vid tankning. Har ännu inte räknat ut hur mkt mindre den drar, då jag bara tankat på detta sätt 2 ggr..... Så för er som oroar er över 10% etanol i bränslet E10, kan sluta nojja.... Förutsatt att just er bil, klarar av blandningen... Det finns ju listor publicerade på vilka bilar som grejjar detta. Ser ut att va de flesta förutom nån Volvo V40 och ngr japaner...om jag inte minns fel...

Solen skiner idag, det gillas skarpt. Jag är en obotlig soldyrkare. precis om mina katter och miin häst också är...


Kommentarer
Postat av: Kim

SV: Tack för din kommentar! Det känns som om det finns så många no-lifers som bara har en massa skit för sig bland kommentarerna på bloggarna, man blir trött på dom!



Tack, pållarna är mina små bebisar så man blir alltid glad av fina kommentarer om dem :)

hoppas du får nytta av övningen, jag hatar snart den, men den gör gott på pållens uppmärksamhet så då är det ju bara att fortsätta traggla vidare med den:)

2011-05-07 @ 22:57:01
URL: http://kimpulsiv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0