Just a little piece of action...

Supernice helg, tränade dressyr med hästen i lör för första gången sen hon blev skadad. Jäkligt skönt att komma igång, både hon och jag var nöjda även om det blir till att börja om lite från scratch igen. Ikväll ska vi hoppa för första gången, blir lite light-skuttande över mkt små hinder. Allt för att inte överanstränga hennes led.

I söndags var jag på Täby Galopp och kollade på galopptävlingar, men min kompis Karin som oxå är fullblodsfantast och har en 17 årig fullblodsvalack. Oh My, så många vackra hästar... Hittade en häst jag verkligen skulle vilja köpa, tyvärr så vann han sitt löp och har hittills kutat in 1,4 mille så han lär inte bli till salu än på ett tag. Länk till pållens hemsida är
här.

Det är turbulent här på jobbet... Vi har nu verkigen drabbats av finanskrisen och folk börjar bli uppsagda. Stämningen är väldigt låg och folk är oroliga och ledsna över att mista arbetskamrater. Hittills har tre st fått erbjudande om förtidspension med avgångsvederlag. OM alla tre accepterar, så ligger jag hyfsat till ett tag till men man vet aldrig för hur länge. Fortsätter det gå nedåt så kan det betyda slutet.
För övrigt har jag två mässor att hålla koll på denna vecka, vi kommer inte medverka på MaskinExpo men måste ändå vara närvarande. Sen är det en Dodgemässa i Sumpan där vi skall vara med. Monstertrucks och armbrytning, riktig testosteron sammankomst :D

Tre veckor till SRF, gamla campingen kommer öppna så jag avbokade nya. Vi kör på gamla beprövade marker detta år oxå. Vem orkar knalla 900 m fram å tbx varenda gång man skall ner på musik området?? Slipper gärna det.... Just nu är det kallt på nätterna, så det känns som om jag gärna skulle slippa frysa i tält oxå... Men det blir det inte tal om... ;)


Kommentarer
Postat av: Malin

Yes jag har prövat natuvive, superbra faktiskt! gillar det stenhårt!

Skåne var bra, rejäl fylla på lördagen och parkhäng och annat skoj! :) själv då bra helg? jobbigt det där med jobbet, men det är ju så. ingen sitter säkert :((



mm sweden rock, snart dags! jag ska bo på nya campingen av pricipskäl att inte stötta snåljåpen till bonde som är för girig. 900 m är ju ingenting att gå ju! ;)

2009-05-15 @ 09:03:11
URL: http://malis.blogg.se/
Postat av: Malin

Vi var hundvakt i helgen bara :) riktigt lugn o skön helg. hur var din?

2009-05-18 @ 09:39:09
URL: http://malis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0