Oro.....

På måndag har jag fått tid på klinik till min häst.... Är hur orolig som helst. Hon har varit ofräsch till och från ett tag nu. Första diagnosen från veterinär var böld i hoven, men min hovslagare hittade inget trots visitation med tång. Fördelen med det är att det högst sannolikt INTE är en fraktur i hov/strålbenet...
Efter det avvaktade jag ett tag, för att se om "bölden" skulle ge med sig men till sist ringde jag iaf klinik. Där sa dom att det inte lät som det var någon fara, verkade vara en blödning i hoven och det kan ta lång tid innan den ger med sig. Samt att en sån inte syns på röntgen. Trots det, bokade jag en tid, det var ont om tider så jag fick en tre veckor senare... Kliniken tyckte inte jag behövde komma om hon inte blev halt under väntetiden...
Det blev hon inte, hon reds och motionerades som vanligt. Alltså avbokade jag tiden..... Dagen efter är hon sämre igen, sannolikt sprungit på hårt/knöligt underlag i  hagen, som dessutom oxå är full med knytnävsstora stenar(har bett få byta hage utan gensvar från stallägaren)... Nu går hon dock i bättre hage, men ensam....
Som sagt, nu har jag ledsnat och bokat tid på måndag igen, med tillhörande röntgen och hält utredning.

Är hysteriskt rädd om mina djur och detta tär verkligen på mig. Sover knappt på nätterna..
En sak är dock säker, kommer ALDRIG mer anlita den vet. som gav mig diagnosen "hovböld" utan att ens göra böjprov på hästen....

Världens vackraste häst....

Kommentarer
Postat av: Anna

men gud..:) min syster är hästnörd ;) ut i fingerspetsarna.. jag älskar hästar! de är verkligen vackra.. men allt detta... alla pengar, all ångest.. allt :) jag är impad av er hästfolk :D ni är så ambitiösa!

2009-01-22 @ 10:15:48
URL: http://wargaflicka.blogg.se/
Postat av: Anna

japp.. jag gör en kopp till dig också :)

2009-01-22 @ 10:39:12
URL: http://wargaflicka.blogg.se/
Postat av: Malin

stackare, fattar att du är orolig, inge kul sånt där... djur är bäst och ska tas om hand om varesig de är små eller stora på rätt sätt. hoppas din häst blir bättre snart!

2009-01-22 @ 13:06:09
URL: http://malis.blogg.se/
Postat av: Anna

tack:) det har lite bättre tror jag..förutoma tt halsopntet har gått över till öronen :D haha.. men jag försöker tänka positivt... :D jag har spelat in en videoblogg om ugnen nu.. den blev rätt kul faktiskt.. haha..

2009-01-23 @ 09:39:53
URL: http://wargaflicka.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det - med honung i!mmm!

Hmm, jag hoppas verkligen inte att jag behöver penicillin... så sjuk blir jag "aldrig".... nej. det kommer inte hända! aldrig! :D hä...

2009-01-23 @ 09:53:53
URL: http://wargaflicka.blogg.se/
Postat av: Anna

haha, så sköna kommentarer jag får av dig <3

gammal slak. Underbart. Nä, men öroninflammation får som sagt inte jag.. jag är inte sån.. ;) haha.. (vem försöker jag övertala?)

2009-01-23 @ 10:08:22
URL: http://wargaflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0