My little pony..

Är sjukt orolig för hur detta slutar. Svullnaden har dock, på 4 dagar blivit nästintill obefintlig. Det borde tyda på att behandlingen tar iaf.. Sen få jag se om det stoppar pålagringarna från att växa sig större.
David har köpt superpulver till henne, Bioglukomin med HA. HA är vad man kallar "tuppkam" och som sprutas in i häst leder som är slitna, inflammerade och behöver smörjas. Bioglukomin innehåller Glukosamin, ett ämne som vi och djuren har naturligt i våra kroppar. Det behövs för att smörja leder och bilda ledbrosk.

Vissa veterinärer rekommenderar detta under läkningsperioden och jag känner flera personer som använder detta preparat med gott resultat.

Hon står oxå med back On Track skydd på sig, under natten. Dessa ökar blodcirkulationen, vilket hjälper till att läka skador.

Just nu är hon skitförbannad på mig. Jag kommer dit tre ggr/dag och sen åker jag därifrån utan att ta ut henne i hagen. Jag ger henne dessutom äcklig medicin! Lilla gumman är iaf snäll och finner sig rätt bra. Hon har fin box där halva delen av dörren kan vara öppen så hon ser ut.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hade distansförhållande i 1 år innan jag flytta upp. så vi har varit tillsammans i 5 år. Hon vet inte vad hon ska bli riktigt, men hon pluggar på universitetet här nån kurs. Min kompis flytta hit nyligen. Jag jobbar också heltid, man ska ju va glad att man har jobb trots tuffare tider :) gillar också att plugga men jobba är bäst för då kan man släppa saker o ting när man kommer hem och behöver inte ha tentaångest!

2009-01-30 @ 09:40:47
URL: http://malis.blogg.se/
Postat av: idun

Hästar är så himla känsliga.. två av våra hästar dog förra året.. de är så beroende av att allt funkar, en hund klarar sig på tre ben.. men inte en häst.



Är helt övertygad om att hon mår bättre snart!

2009-02-03 @ 18:36:57
URL: http://iduns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0